Orhaneli’de doğa turizmi canlanıyor

Orhaneli Belediyesi, rafting parkurunu Bursa basınına tanıttı. Belediye başkanı Ali Aykurt, yerli ve yabancı turistlerin rafting etmek için Orhaneli’yi ziyaret ettiğini söyledi.

Yayınlama: 06.09.2023
A+
A-

Orhaneli Belediye Başkanı Ali Aykurt’un Sadağı Kanyonun’da yaptığı konuşmasından satır başları şöyle;

Bugün bizim için önemli ve güzel bir gün. Sizin gibi değerli insanların bizim davetimize icabet etmesi bizi mutlu etti. Biraz önce sohbet ederken şunu ifade ettim. Gazetecilerimiz birçok programda bir araya geliyor ama böyle bir ortamda da sohbet etmeniz sizin için güzel olur diye düşünüyorum. 4 buçuk yıllık bir hizmet serüvenimiz oldu. 10 yıldır Orhaneli ilçemize hizmet etmekteyiz. İlçemizin gelişmesi için çok güzel hizmetler yaptık. Nakış nakış işledik. İlçeyi yakından tanıyan biriyim. Biz göreve başladıktan sonra bir motto koyduk. İlçemizi nasıl geliştirebiliriz nasıl tanıtabiliriz diye. Doğanın ve doğal insanların insanların şehri Orhaneli olsun istedik. Bunun yanında ek ilave olarak çalışmalarımız devam ediyor.

TURİZM VE TARIM BİRBİRİNİ DESTEKLER

2 ana başlığımız var. Birincisi turizm, ikincisi tarım. Bunlar birbirini destekleyen şeyler. Traking yollarının belirlenmesi, Sadağı Kanyonu aktif hale getirilmesi rafting yapılması. Rafting parkurumuza 3 yıl gibi bir zaman zarfında 21 bin kişi geldi sadece bu yıl 9 bini geçtik. Bir şeyler yaptığımızda iyi düzeyde karşılığı var. Arkadaşlarımızla rafting yapmaya girdiğimizde 10 bot hareket ettik. 6’sı yabancı ülkelerdi. Bursa’ya gelen turistler demekki Orhaneli’ye geliyor. Rafting ile olan başlangıcımız olmuş oldu. Kalabalık şehirlerde insanların istediği şey doğa ve sakinlik. Stresten uzak bir yaşamı insanlar özlüyor. Çok gürültülü ortamlardan insanlar kaçmaya çalışıyor. Doğanın bozulmadığı yerleri insanların ziyaret etmesi pandemiyle birlikte hızlandı. Şubat ayında 11 ilimizi etkileyen deprem 10 ilimizde büyük bir yıkıma neden oldu. Marmara Bölgesi’nin de beklediği bir deprem var. Bizim bölgemizin bu anlamda çok kıymetli olduğunu anlıyoruz. Yerel yöneticiler olarak nasıl daha iyi hale getiririz nasıl daha iyileştiririz çalışmalar yapıyoruz.

ORHANELİ’NİN BİR HALISAHASI BİLE YOKKEN 5 ADET HALISAHA YAPTIK

Turizm ile ilgili de bilgi vermek istiyorum. Karavan, kamp çadıları ve yöresel etkinlikler bütün bunları bu dönem içersinde çok iyi hale getirdik. Orhaneli’nin bir halısahası bile yokken şu an 5 adet halısaha, teniscord ve basketbol sahası yaptık. 150’nin üzerinde sporcumuz var şu anda. 2022 yılında Bursa şampiyonluğunu elde ettik. Orhanelispor ben göreve geldiğimde sadece futbol ile anılırken şu an güreş, satranç, basketbol, rafting gibi sporlar yer alıyor. 3 yıldır sadece güreşte Bursa şampiyonuyuz. 2 hafta önce Yozgat’ta yapılan Türkiye şampiyonasında Bursa’ da 3 dereceye giren 9-14 yaşında Orhaneli derecemiz oldu. 11 yaşında çocuğumuzla Türkiye 3.‘lüğünü yakaladık. İnşallah bu yaş gruplarıyla Türkiye şampiyonluğunu yakalarız.

ÇOCUK FESTİVALLERİNE KADAR BİRÇOK ETKİNLİK BU BÖLGEDE YAPILABİLİR

Eko turizmini destekleyecek Macera parkından tutalım insanlar buraya geldiğinde turizm ve rafting ile sadece zamanı geçmemesi için atv, at binme gibi sporları tamamlamak için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Bu bölgenin Bursa Büyükşehir Belediyesi, Kültür Turizm Bakanlığı ile dağ yöresini festival cenneti yapabiliriz demiştik. Büyükşehir ile birlikte tasarlamış olduğumuz çocuk festivallerine kadar birçok etkinlik bu bölgede yapılabilir.

ULAŞIMLA İLGİLİ SIKINTIMIZI GİDERİYORUZ

Orhaneli’de ulaşımla ilgili bir sıkıntımız vardı bu sıkıntıda da git gide azalıyor. Tünel tamamlandı. Tünelin viyadükleri yapılmakta. 1. tünel tamamlanıp 2. tünel yapıldıktan sonra ulaşım noktasında Bursa’ya en yakın ilçe haline geleceğiz. Bunun gayretiyle tasarımıyla ilçemizi hedefleme noktasındayız. 8-9-10 Eylül’de kamp festivalimiz var. 9 Eylül’de kurtuluş etkinlikleri 10 eylülde karagöz şenliklerimiz var. Bir projemiz daha var. Gençlik kampı Göynükbelen’ de Türkiye’nin en büyük gençlik kampı. Yer tesisini biz yaptık. Yanı başında gölet olan ormanın içinde harika bir yer. Bağımlılık çeşitleri artmakta. Dijital bağımlılığı giderecek çocuklarımızın hayatına şekil verecek bir yılı 3 güne sığdıracak güzellikler gerçekleşmiş olacak.

60’IN ÜZERİNDE GÜREŞÇİMİZ VAR

Önümüzdeki süreçlerde belirlemiş olduğumuz 21 traking parkuru var. İnsanlarımız nereden gelirse gelsin cebinde bir telefonla rehbersiz yürüyebilecek. Doğadan faydalanabilecek. Geçen sene 2378 öğrencimiz var. İlkokuldan liseye kadar hepsine nasıl spor yaptırabilirim, nasıl etkinlik yaptırabilirim kaygı içerisindeyim. 4 tane basketbol takımımız var. 60’ın üzerinde güreşçimiz var. Basketbol takımımızdaki öğrencilerimiz fen liselerine gittiler. İlk göreve geldiğimde yüzme havuzu yoktu. Bursa’ya götürdük sonrasında portatif havuz aldık. Yüzme bilmeyen kalmasın diye uğraştık. Çok güzel bir meydan kazandırdık. Beyce Meydanı’nı. Bursa’daki kafeteryalardan hiçbir farkı yok.

120 TANE APART YURT YAPACAĞIZ

Hükümet Konağı yapılmaya başlandı. Çok büyük bir hizmet kazandıracak çok güzel bir meydan olacak. 4 binayı kamulaştırarak, Orhaneli meydanı en büyük meydana kavuşacak bir ilçe olacak. Orhaneli’mizin gençlik merkezi yapılacak 2024 yılında. Apart yurt niteliğinde 120 tane apart yurt yapacağız. Bu süre içersinde şehitliğe başlamak istiyoruz. Orhaneli ilçesi, Çanakkale’de en çok şehit veren ilçedir. Çok güzel bir park ve şehitlik yapacağız. Sadağı Kanyonu’nda çok güzel bir kır bahçesi ve bungolov ev yapacağız. Sel gördük, deprem, pandemi gördük.

TERMAL TURİZMİ DOĞAL GÜZELLİK İÇERSİNDE YAPACAĞIZ

Bursa’daki tüm yöneticilerimizin dikkat etmesi gereken şey termal turizm. Orhaneli çok zengin bu konuda. 18 yeri ruhsatlandırdım. Termal turizmi doğal güzellik içersinde yapacağız. Afyon Belediye Başkanı’ndan brifing aldım. Çok ciddi turizm yapmaktalar. Bursa Büyükşehir ve Bursa Valiliğimizin dikkatini çekmek istiyorum. Dağ bölgesinde özellikle doğanın bu kadar güzel olduğu bu alanda bizler bu turizmi daha iyi düzeyde yaparız. Bu turizmin yapıldığı yerlerde ağaç yok ama burası doğal bir cennet. Bursa olarak çok iyi düzeyde değerlendiremedik. Bunu kesinlikle değerlendirmemiz gerekiyor. Orhaneli’ye bu sıcak suyu getirerek hem ısıtmada hemde sağlık turizminde Orhaneli ilçemiz çok iyi bir yere gelecektir. Orhaneli Belediye Başkanlığı konutu vardı. Bu binayı kadınlarımıza verdim. Kadınlarımızın salçasından, reçeline yapıyorlar. Kendileri çalışıp istihdam ediyorlar. Organik üretimi yaptırmak için güzel bir faaliyet gerçekleştirdiğimizi düşünüyorum.

Orhaneli’nin gençleri çok ayrıcalıklı. Her türlü etkinliği belediyemizden görmekte. Belediyelerin en önemli şeyi Sosyal Belediyecilik’te başarıdır. Birçok etkinlik yapar ama Sosyal Belediyeciliği yapamıyorsa başarısızdır diye ifade etmek istiyorum. Orhaneli ilçemize bir mağaza açtık ve bu mağazaya 2. el kıyafet girmeyecek dedik ve sıfır kıyafet koyduk. kaliteli kıyafetler yerleştirdik. Keles’ten, Harmancık’tan birçok yerden insanımızı buradan giydirdik. Herkesin görebileceği yere de açmadık bunu yardım ettiğimiz insanlar incinmesin diye.

22 MİLYONLUK BİR NÜFUSUN TAM ORTASINDAYIZ

Gıda kolisi bugüne kadar 3658 kişiye verdik. 2002’den beri siyasette olan biriyim. Benim engellilere yönelik hassasiyetim çok yüksektir. her doğum gününde kutlamaya gidiyoruz. Tarımsal faaliyetler için 2014 yılında bir beyin fırtınası yaptık. Bu bölgeyi üzümsü meyveler ve çilekle geliştirebiliriz diye düşündük. Belediye başkanımız ve yetkililerle katma değeri yüksek diye düşündük. 1 çiftçimiz varken 200 çiftçiyi geçtik. Kaliteli olarak en güzeli yabanmersinin burada üretiliyor. Tarım faaliyetlerimize devam etmekteyiz. Tarihi Beyce Pazarını yenilemekteyiz. 11 milyonluk bir iş faaliyet devam ediyor. 5 6 ay sonra çok güzel bir pazarla karşı karşıya kalacaksınız. Marmara bölgesi ilk ve tek rafting parkuru dediğimizde şunu hedefliyoruz. 22 milyonluk bir nüfusun tam ortasındayız.

Sadağı Kanyonu’ndaki kahvaltı programının ardından Bursa basınıyla rafting yapıldı.