Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Bursa’da 19 Mayıs yürüyüşüne polis barikatı

Bursa’da 19 Mayıs yürüyüşü için Tophane’de toplanan gruba polis barikat kurdu. Müzakerelerin ardından yürüyüş Heykel’e kadar gerçekleştirildi.

Haber Giriş Tarihi: 19.05.2026 14:39
Haber Güncellenme Tarihi: 19.05.2026 14:42
Kaynak: BursaTanık
Bursa’da 19 Mayıs yürüyüşüne polis barikatı

Bursa’da Birleşik Kamu İş Konfederasyonu, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği, Atatürkçü Düşünce Derneği, 29 Ekim Kadınları Derneği ve Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği’nin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı nedeniyle Tophane’den Heykel Atatürk Anıtı’na yapmak istedikleri yürüyüş polis barikatlarıyla engellendi.

Polisin, Tophane-Heykel arası yolun yürüyüş güzergahı olmamasını gerekçe göstermesine karşın, kitle bunun bir yürüyüş değil bayram kutlaması olduğunu belirterek yürüyüşü gerçekleştireceklerini belirtti. Yürüyüşe CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu ve CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş da katıldı. Polisle yapılan müzakerelerin ardından kitle Heykel’e yürüyüş gerçekleştirildi.

Heykel’de Atatürk Anıtı’na sunulan çelengin ardından yapılan basın açıklamasında konuşan Birleşik Kamu İş Bursa İl Başkanı Engin Yurdakul şunları söyledi:

“Büyük Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Gençliğe Hitabe'sinde bizleri, 'memleketin dâhilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet içinde bulunabilirler' sözleriyle yıllar öncesinden uyarmıştı. Bugün, 19 Mayıs coşkusunu sokaklardan, meydanlardan silmek isteyen, milli bayramımızı dört duvar arasına hapsetmeye çalışan zihniyetin omuz omuza, yürek yüreğe yapacağımız o onurlu bağımsızlık yürüyüşümüze Valilik kararlarıyla yasak getirmesi, bu tarihi uyarının ne kadar haklı, ne kadar yakıcı bir gerçek olduğunu bir kez daha yüzümüze çarpmaktadır.

“Gençliğin Ata’sına yürümesinden mi korkuyorsunuz?”

Buradan o yasakçı zihniyete soruyoruz: Neden korkuyorsunuz? Gençliğin Ata'sına yürümesinden mi? Ellerimizde dalgalanan şanlı bayrağımızdan mı? Yoksa 'Tam Bağımsız Türkiye' diye haykıran o gür sesimizden mi? Bürokratik engellerle, kağıt üzerindeki mühürlerle bizi durdurabileceklerini, içimizdeki o sönmez Cumhuriyet ateşini boğabileceklerini sananlar çok büyük bir yanılgı içindedir! Siz adımlarımızı yasaklayabilirsiniz, yürüyeceğimiz yollara barikatlar kurabilirsiniz; ancak Ata’sının izinden giden bu aydınlık gençliğin yüreğine, fikrine ve iradesine asla pranga vuramazsınız.

“Hiçbir güç bizi durduramayacak”

Şunu hiç kimse unutmasın, 107 yıl önce Bandırma Vapuru'nun Karadeniz'in hırçın dalgalarını yaran o çelik iradesini hiçbir saltanat yasağı durduramamıştır. Bugün de hiçbir güç bizi durduramayacaktır. Çünkü bu gençlik, karşısına çıkan her engeli yıkıp geçmek için Samsun'da Atasından aldığı ateşi yüreğinde taşımaya devam etmektedir. O ateşin ışığı, memleketin üzerine çökmek isteyen karanlığı , mutlaka yırtıp atacak bir güneş olacaktır. İşte bu sarsılmaz inançla ve isyanla Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün, Samsun’a çıkarak 'Tam Bağımsız Türkiye' ülküsüyle yaktığı bağımsızlık ve özgürlük meşalesinin 107. yıl dönümünü saygıyla selamlıyoruz. 19 Mayıs 1919‘da Atatürk öncülüğünde atılan bu ilk adım; bir ulusun Kurtuluş Savaşı’nı başlatmış, emperyalizme ve sarayların saltanatına karşı, aklın ve bilimin ışığında yükselen Cumhuriyetimizin temellerini atmıştır. Bugün, Mustafa Kemal Atatürk ve arkadaşlarının, emperyalistlerin oyuncağı haline gelmiş ve çağın gerisinde kalmış bir imparatorluktan; bağımsız, çağdaş bir ülke yaratmasını hala hazmedemeyenlerin olduğu açıktır. Cumhuriyet’in temel ilkeleri hedef alınmakta, devrim yasaları çiğnenmekte, laik ve bilimsel eğitim terk edilmektedir.

“Aydınlık yarınlar gençliğin omuzlarında yükselecek”

Atatürk’ün ‘Bütün ümidim gençliktedir’ sözleriyle en büyük eserini emanet ettiği, geleceğimiz olan gençlerimiz eğitimden çalışma yaşamına, hayatın her alanında birçok sorunla karşı karşıya bırakılmaktadır. Eğitimin hızla gerici ve piyasacı kuşatma altına alınmasıyla milyonlarca gencimiz eğitimden kopmuş, güvencesiz çalışma koşullarıyla emek sömürüsüne maruz bırakılmıştır. Gençliğin ekonomik, sosyal ve psikolojik olarak çöküşe sürüklendiğini; liyakatsizlik, değersizleştirme ve siyasi körlük nedeniyle koca bir neslin heba edilmekte olduğunu görmek için dahi olmaya gerek yoktur. Cumhuriyetin gençleri olarak gençlerin yalnızlaştırıldığı, eğitimden koparıldığı, güvencesizliğe ve geleceksizliğe sürüklendiği bu düzene boyun eğmeyeceğiz. Başöğretmenimiz Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde verdiğimiz laik ve bilimsel eğitim mücadelemizle ‘fikri hür, irfanı hür, vicdanı hür’ nesiller yetiştirmeye devam edeceğiz. Aydınlık yarınlarımız aklın ve bilimin ışığında yetişen, emeğine ve Cumhuriyetine sahip çıkan gençlerimizin omuzlarında yükselecektir.

Kaynak: BursaTanık

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.