Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

MEB ödenek ayırmadı, ‘ücretsiz yemek’ vaadi okulları borca sürükledi

Haber Giriş Tarihi: 04.08.2023 14:00
Haber Güncellenme Tarihi: 04.08.2023 14:00
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bursatanik.com/
MEB ödenek ayırmadı, ‘ücretsiz yemek’ vaadi okulları borca sürükledi

Seçim öncesinde iktidarın seçmene yönelik vaatlerinden birisi de okullarda ücretsiz yemek dağıtmak olmuştu. Buna göre 2022-2023 yılında tüm okul öncesi öğrencilere ücretsiz yemek dağıtılacaktı. Ancak Eğitim İş Bursa Şubesi Başkanı Yeliz Toy’un yaptığı yazılı basın açıklamasına göre Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından altyapı çalışmaları hazırlanmadan hayata geçirilen uygulama, okulların borca sürüklenmesine neden oldu.

Bu süreçte bazı okulların mutfak kurduğunu, bazılarının ise pastane, okul kantinleri ya da yemek firmalarıyla anlaştığını söyleyen Toy, “Ancak Milli Eğitim Bakanlığı bu süreçte demirbaş alımları için gönderdiği ödenek dışında vaat ettiği öğrenci başına 21,45TL tutarındaki yemek bedelini de okullara göndermemiştir. Bu nedenle MEB’in Yemek/Beslenme Hazırlama ve Dağıtım Kılavuzu’nda “…günlük enerji ve besin ögelerinin yeterli ve dengeli bir şekilde karşılanabilmesi için” diye belirttiği amaca ulaşılamamış, sağlıklı ve dengeli beslenme hedefi sözde kalmış, ekmek arası peynir veya çorba ve simit ile öğünler geçiştirilmiştir.” dedi.

ALACAKLILAR OKUL KAPILARINA DAYANDI

Kaynak yetersizliği ve altyapı hazırlığı olmadan hayata geçirilen uygulama nedeniyle birçok okulun pastaneler, okul kantinleri ya da yemek firmalarına borçlandığını ve hala borçlarını ödeyemediğini dile getiren Toy, “MEB’in öğrenci başına belirlediği 21,45TL yemek bedelinin sağlıklı ve dengeli beslenme için yetersiz olduğu ortadayken bu paranın da ödenmemesi okulları öğünlerde simitle, meyve suyuyla, poğaçayla geçiştirmek zorunda bırakmış, bu da yetmediği gibi Bursa’da alacaklılar okulların kapısına dayanmıştır.” şeklinde konuştu.

Ağırlaşan ekonomik koşullar nedeniyle öğrencilerin sağlıklı öğünlere ulaşmasının devletin asli görevi olduğunu hatırlatan Toy, MEB’i kılavuzda belirtmiş olduğu “sağlıklı gıda”, “enerji ihtiyacına göre menü”, “diyetisyen desteği” gibi amaçlara ulaşmak için öncelikle borçlarını ödemeye, sonrasında ise 21,45TL olan öğün bedelini gerçekçi bir tutara yükselterek öğrencilerin sağlıklı gıdaya ulaşması için altyapı eksiklerini okullar açılmadan gidermeye çağırdıklarını ifade etti.

Haber Merkezi
Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.